HAVELSAN’dan ‘Malazgirt’ atılımı… Epic Games ile işbirliği!
Savunma, simülasyon, bilişim, milli güvenlik ve siber güvenlik alanlarında faaliyet gösteren HAVELSAN, önemli oyun teknolojilerine yatırımlarına devam ediyor.
Malazgirt Önemli Oyun Altyapısı Projesini hayata geçiren HAVELSAN, önemli oyunlar konusunda son dönemde gerçekleştirdiği çalışmaları yeni bir aşamaya taşıdı.
EN İYİ OYUN MOTORLARINDAN BİRİNİ KULLANMAK
Epic Games, geliştirdiği oyun motoru teknolojisi (Gerçekdışı Motor)Yıllardır dünya video oyun sektöründe yer alan değerli firmalardan biri olarak dikkat çekmektedir.
Teknolojideki ilerlemeler ve son dönemde Unreal Engine oyun motorunun gelişmesi sayesinde video oyunları dışında farklı segmentler için oyun teknolojilerinin kullanımı ön plana çıkmıştır.
Simülasyon, metaverse, mimari, sinemaBu tür dalların oyun teknolojilerini kullanması mümkün ancak gelişen bu teknoloji ile birçok farklı disipline açılan Unreal Engine teknolojisi konusunda dünya çapında sınırlı sayıda uzman bulunuyor.
Bu nedenle Epic Games, dünya çapında uzmanlığını denetlediği ve onayladığı bariz sayıda şirketi bir araya getirerek portalı oluşturmaya karar verdi.
hizmet ortağı olarak kabul edildi ve Epic Games portalındaYayınlanan firmalar birbirleriyle iletişim halinde olacak ve dünya çapında kendi alanlarında geliştirilen projelere destek/ortaklık kurma şansı yakalayacak.
HAVELSAN, bu ortaklık ve Epic Games’in resmi hizmet ortağı portalına dahil olmasıyla, üstlendiği bölgelere özel simülasyon projelerinde yaptığı çalışmaları ve sunduğu hizmetleri saygın bir platformda tanıtma fırsatı da buldu.
DÜNYANIN EN BÜYÜK OYUN ŞİRKETİYLE SÖZLEŞME İMZALANDI
HAVELSAN Genel Müdürü Mehmet Akif Nacar, önemli oyunlar alanında yaptıkları çalışmalar kapsamında Malazgirt Projesi’nin ilk fazını tamamladıklarını, ikinci fazına da başlayacaklarını söyledi.
Simülatörlerde ve savaş oyunlarında gerçekçi görüntülerin, dış dünyanın ve içindeki fiziksel etkilerin sunulmasının değerine işaret eden Nacar, önemli oyunların savaş alanını modellemede kullanılacak bir araç haline getirildiğinde öneminin daha da arttığını belirtti. nacar, Derelerden tepelere, köprülerden yollara, ağaçlardan bitkilere, rüzgardan kara, yağmurdan doluya kadar her türlü dış ortamın ve bunun platforma etkisinin adeta birer oyuncakmış gibi modellendiği bir alan. gerçekti.”söz konusu.
Bu alanda en gelişmiş oyun motoru haline gelen Unreal Engine teknolojisini Malazgirt Projesi ile birlikte kullanmaya başladıklarını anlatan Nacar, daha sonra Epic Games ile anlaşma imzaladıklarını ifade etti.
EPİK GAMES’İN BÖLGEDEKİ EN DEĞERLİ TEMSİLCİSİ OLUN
nacar, “Bu anlaşma doğrultusunda HAVELSAN, Epic Games’in bölgedeki en önemli temsilcilerinden biri haline geldi. Unreal oyun geliştirme konusunda HAVELSAN ile yetkili temsilci olarak çalışarak Epic Games’in bazı satış sonrası hizmetleri gibi iş birliği konularını geliştirdik. . Epic Games’in bölge temsilcisi olduk.”dedi.
YERLİ SAVUNMA ARAÇLARI UNREAL ENGINE İLE YENİDEN MODELLENECEK
Malazgirt Projesi’ni ikinci fazı tamamladıktan sonra açık kaynak olarak açacaklarını ve oyun geliştiricilerin kullanımına sunacaklarını belirten Nacar, şunları kaydetti:
“Değerli varlıkları açık kaynakta üretip lisanslı hale getirebilirsiniz. Örneğin ülkemizde kullanılan platformları modellemek için. Örneğin Atak, Hürkuş, Hürjet, Anka, Bayraktar TB2, Aksungur, Akıncı gibi tüm platformları modelleyebilirsiniz. , MİLGEM, LHD ve bu modelleri yapay zekaya dayalı akıllı birimler haline getirebilirsiniz.Yani bir oyun motoru ile destekleyerek gerçek ortamda, savaş ortamında nasıl 3D görüntü ürettiklerini görebilir, nasıl etkileşimde bulunduklarını, dış dünyanın etkileri ile birlikte eğitimsel faydalarını, bir firma olduğunu biliyoruz, geniş bir ekosistemi var ve ülkemizde geliştirilen yerli-milli platformların gelişim anlamında gelişmesini sağlamak istiyoruz. gündelik oyunlar, ciddi oyunlar, savaş oyunları gibi alanlara daha fazla yönelerek oyunların.”
EGZERSİZ ORTAMI SANAL GERÇEKLİK İLE BİRLEŞTİRİLECEK
HAVELSAN’ın 25 yılı aşkın modelleme ve simülasyon tecrübesiyle bu alanda çeşitli çalışmalar geliştirdiğine işaret eden Nacar, gelişen teknolojilerle birlikte sanal gerçeklik ve atış gerçekliği ile birleştirilebilen bir uygulama ortamının sağlanabileceğini söyledi.
Bu teknolojik gelişmede önemli oyun teknolojilerinin çok değerli olduğunu vurgulayan Nacar, şu değerlendirmelerde bulundu:
“2023 yılı dijital harp ortamını geçmişten gelen bilgi birikimimize görsellik katarak hayata geçireceğimiz/gerçekleştireceğimiz ve bu alanda çalışmalar üreteceğimiz bir yıl olacak. gelişmiş işler ve bir adım ileri gideceğiz.Açık kaynak olmanın ve ekosisteme sahip olmanın faydası şudur: Her türlü senaryoyu veya her türlü platformu modelleyip sisteme entegre etme şansımız yok. Bu da yüzlerce insan gücü ve emek anlamına geliyor, bu nedenle bunları yaygınlaştırıp daha hızlı bir şekilde ekosisteme entegre etmek değerli.
Bu anlamda HAVELSAN, yazılım çerçevesini sağlama, yol-yöntem belirleme ve daha sonra entegre etme rolünü üstlenecek ve sanal savaş ortamını her zaman ekosistemle birlikte gerçekleştireceğiz. Çünkü dünya oraya, metaverse’ye hatasız gidiyor. Metaverse altyapısı da bu teknolojileri içerir. Savaş oyunlarından sanal oyunlara, sanal oyunlardan sanal ikizlere geçtiğimiz, ardından gerçek fiziksel platformlar ile sanal platformların birlikte çalıştığı bir dünyaya gidiyoruz. Buradaki vazgeçilmez teknoloji alanlarından biri de önemli oyun alanıdır. Bu alandaki varlığımızı daha da pekiştirmek istiyoruz. Dünyanın gittiği yer burası. Ülkemizin bu alanda daha da ileriye gitmesi için üzerimize düşen görevi yerine getirmeye hazır olduğunuzu belirtmek isterim.”